Lleida es bolca amb la Forquilla Solidària amb esmorzars a cinc establiments aquest cap de setmana
Lluís Ariño del Gastroespai de la Fecoll ha recaptat avui dissabte, dia 6 de desembre, 720 euros amb 36 esmorzars de Forquilla Solidària que es destinaran íntegrament a la Marató de 3cat per la recerca contra el càncer. Ariño, que regenta el bar de la Federació de Colles de l’Aplec del Caragol ha servit Graellada de carn (cansalada, llonganissa, botifarra negra), ou ferrat i mongetes amb pa, beure i cafè a un preu 20 euros. “Gràcies a la col·laboració dels proveïdors que ens han facilitat la major part del producte, hem pogut destinar el cent per cent de la recaptació a la Forquilla Solidària”, ha explicat Ariño.
Altres quatre establiments lleidatans participen aquest cap de setmana en la campanya Forquilla Solidària junt amb altres de la resta de Catalunya. El Poli Bar del Palau d’Anglesola va oferir ahir divendres com a plat solidari Blanc i negre amb arengades a la brasa i mongetes. Mentre que demà diumenge, dia 7 de desembre, la Forquilla solidària aterra a Almenar amb dos esmorzars benèfics un al Cau d’Almenar amb Ous amb bacó i un altre al Restaurant Ideal amb Graellada de carn de llonganissa, cansalada, xoriço, orella. D’altra banda, durant tot el cap de setmana Casa Esther de Torrefarrera també participa en l’activitat oferint diferents plats de la seva carta com les Mandonguilles amb salsa amb la possibilitat de col·laborar amb La Marató 3cat.

La Forquilla Solidària és una iniciativa, amb el suport de la Federació de Colles de l’Aplec del Caragol de Lleida (Fecoll), que uneix restaurants i bars de tota Catalunya, i esmorzadors per recaptar fons destinats a la investigació del càncer, participant en La Marató de 3Cat. Els establiments interessats en participar poden programar un esmorzar benèfic o recaptar diners amb un ‘pot’ solidari. L’esmorzar, a un preu de 20 euros, ha d’incloure un plat principal, beure (aigua i vi) i cafè. I els restauradors no poden repercutir més de nou euros de cost amb una aportació mínima per la Marató de 3cat d’11 euros.
Els germans Alcoriza, guanyadors de la lliga del Porc i la Forquilla, i Abel Moreno, que recentment ha participat com a campió espanyol al campionat del món d’esmorzars celebrat als Estats Units d’Amèrica (EUA), destacaven en la presentació de la campanya que “després d’un any d’èxit es veien cridats a fer alguna cosa com agraïment col·lectiu”. “Quina millor manera de col·laborar que amb el que millor sabem fer: donar a menjar”, explicava en Juli. L’Abel considera que “el sector de la restauració és proper i solidari; i nosaltres volíem aportar el nostre gra de sorra”.
Albert Molins és supervivent de càncer, i periodista de La Vanguardia, impulsor de la guia i mapa d’establiments especialitzats EsmorzApp i autor del llibre Esmorzar de Forquilla editat aquest 2025 per Cossetània. Molins es va sumar al projecte des del primer moment i va convidar a formar-ne equip a altres companys com el també periodista Òscar Gómez; Rafa Gimena, periodista i sommelier en Como Pomona, i director de la Lliga del Porc i la Forquilla. Jonatan Nuevo d’Esmorzars de Forquilla Catalunya i la periodista Clàudia Raymat, tots dos col·laboradors de la mencionada lliga, completen la primera formació de l’equip Forquilla Solidària.



