Fonda Montserrat de Cambrils, guanya la Semifinal Tarragonina de la Lliga del Porc i la Forquilla

Comparteix:

Picture of Como Pomona

Como Pomona

Lliga del Porc Serrallo - Guanyadors

Bar Restaurant Cooperativa Elena del Catllar i Bar Andorra Essence de Tarragona, segon i tercer finalistes, respectivament

Àngel Recasens del Restaurant Fonda Montserrat de Cambrils ha estat el guanyador amb un Mar i muntanya de peus de porc amb galera de la Semifinal Tarragonina de la Lliga del Porc i la Forquilla que s’ha disputat aquest matí de diumenge, dia 14 de juny, a la Pèrgola del Serrallo de Tarragona. Elena Morato del Bar Restaurant Cooperativa Elena del Catllar amb Morro amb cigrons, xoriç i trompetes de la mort; i Arnau Guirao del Bar Andorra Essence de Tarragona amb Ploma ibèrica estofada amb ceps han estat el segon i tercer classificats. I tots tres s’han garantit una plaça per la Gran Final Catalana d’aquesta singular competició que es disputarà a Lleida el diumenge 27 de setembre. Una vegada s’hagin classificats els representants de Lleida, Girona i Tarragona. Impulsada pel Grup de Sanejament Porcí de Lleida i la consultora enogastronòmica Como Pomona, la Lliga del Porc i la Forquilla compta amb el patrocini de BonÀrea i Carviresa, així com amb el suport institucional de Gust de Lleida de la Diputació de Lleida i la Generalitat de Catalunya. Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona i el Port de Tarragona.

Els altres semifinalistes han estat Victor Mata del Bar Lo Nano d’Amposta amb Carn magra en la seva salsa; Eva Roig del Restaurant El Jardí de Salomó amb Patata emmascarada; Jordi Junza de Restaurant Pòdium de l’Aldea amb Manetes de Porc amb pernil ibéric; Carolina Leis del Restaurant Leis Cotrac de Campredó (Tortosa) amb Caneló de porro farcit de morro i poma; i Julio Hernández del Bar Casal d’Arnes amb Locro.

Tarragona ha estat el punt de partida de la segona edició de la Lliga del Porc i la Forquilla, la competició catalana que reivindica els esmorzars de forquilla com un dels grans patrimonis gastronòmics del país. Un certamen, que combina competició culinària, divulgació gastronòmica i un esmorzar popular obert a tothom. Els assistents a la semifinal d’avui han degustat un “mar i muntanya” de costella de porc amb gambots, una proposta que valora la cuina tradicional del territori, mentre els establiments participants competeixen per aconseguir una plaça a la gran final catalana.

Rubén Viñuales, alcalde de Tarragona, present a la trobada ha destacat que “ha agraït l’organització per pensar en Tarragona per acollir la competició i reivindicar els esmorzars de forquilla per valorar una tradició molt arrelada a la nostra cultura popular”. 

Ingrid Serò, representant del Grup de Sanejament Porcí, entitat que impulsora de la Lliga, ha demanat “empatia i responsabilitat social vers al sector del porc davant la crisi que genera l’actual pesta porcina als senglars”.

Per la seva banda, Rafa Gimena, director de la Lliga, ha destacat que “la Lliga vol ser un homenatge al sector primari, concretament al dedicat al porcí, i alhora tot un reconeixement als restauradors i receptari que perpetua la tradició de l’esmorzar de forquilla”.

La competició es desenvoluparà entre els mesos de juny i setembre amb quatre semifinals territorials i una final catalana. Després de Tarragona, la semifinal lleidatana tindrà lloc el 28 de juny a Torrelameu; la gironina, el 12 de juliol a Santa Coloma de Farners; i la barcelonina, el 6 de setembre a la Garriga.

El jurat de la competició està format per professionals i divulgadors especialitzats en gastronomia, entre els quals hi haurà de manera fixa el periodista Albert Molins, autor del llibre Esmorzar de Forquilla; el creador de continguts Jonathan Nuevo, impulsor del portal esmorzarsdeforquilla.cat; i la sommelier i comunicadora Marta Clot. A Tarragona, el jurat s’ha completat amb Helder Moya, de la Guia Gourmand, i els creadors de contingut Mario Castellanos, de Paladars Tarragonins, i Montse Jo, de @kidslapera.

Comparteix:

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats