Ripoll acollirà aquest cap de setmana, dies 3 i 4 d’octubre, la primera edició de la Fira Europea del Formatge que reunirà una vintena de parades de productors, així com altres elaboradors de melmelades i vins.
Junt amb diferents marques de la zona, la mostra de degustació i venda comptarà amb formatges procedents de denominacions d’origen com Idiazábal, Mao-Menorca, Manxego, Zamorano, Torta del Casar, Cabrales, Ossau-Iraty, Cantal, Roquefort, Queijo de Nisa o Peñamellera Alta.
La mostra es complementa amb un programa d’activitats tal com tallers d’elaboració de formatges de la mà d’Ester Camps; o un tast de formatge i vi comentat pel gastrònom Pep Nogué.

Marta Porta assegura que ‘la conciliació és especialment difícil per la dona del vi’
Marta Porta Bleda, del celler Vall de Baldomar (DO Costers del Segre, subzona Artesa de Segre), veu com un dels aspectes més positius del sector