La Diputació de Lleida promocionarà els productes de la demarcació amb la presència de set productors durant tot el saló, sis distintius d’origen i qualitat i representants de nou comarques
El diputat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, participarà al Gastronomic Forum Barcelona 2026, que se celebra del 2 al 4 de novembre al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, on la Diputació de Lleida serà present a través de la marca Gust de Lleida. La participació al saló té com a objectiu donar visibilitat als productes agroalimentaris de les terres de Lleida, el Pirineu i l’Aran, promocionar-ne la qualitat i facilitar el contacte dels productors amb restauradors, distribuïdors i altres professionals del sector gastronòmic.
Enguany, el Gastronomic Forum se celebra sota el lema ‘Revisitar la tradició’, una proposta que posa el focus en el patrimoni culinari i les arrels gastronòmiques com a punt de partida per innovar. Aquesta filosofia connecta amb els valors de Gust de Lleida, que treballa per posar en valor l’origen dels aliments, les elaboracions tradicionals i el coneixement dels productors, alhora que promou noves oportunitats de comercialització.
Durant els tres dies de fira, la Diputació de Lleida participarà en diferents activitats del Rebost de Catalunya, amb tastos i demostracions dedicats a la diversitat de la producció agroalimentària lleidatana. La programació inclourà propostes relacionades amb l’oli d’oliva, els vins, la fruita, la mel, els fruits secs, els productes carnis i les elaboracions artesanes.
El dilluns 2 de novembre, Jordi Verdú participarà en un tast de productes amb distintius d’origen i qualitat, que reunirà les sis denominacions d’origen i indicacions geogràfiques protegides vinculades al territori. La jornada també inclourà un acte de promoció de Gust de Lleida relacionat amb la Fira del Torró d’Agramunt i una visita als estands dels productors i consells comarcals presents.
El dimarts 3 de novembre, el diputat participarà en la presentació de la Guia Augusta 2027, una publicació dedicada a preservar i donar visibilitat a la cuina catalana i als restaurants que mantenen viu el patrimoni gastronòmic del país. La segona edició de la guia incorpora 103 restaurants nous i inclourà el lliurament de diferents reconeixements gastronòmics. Verdú també assistirà a una activitat dedicada a la diversitat dels olis d’oliva de les terres de Lleida.
El dimecres 4 de novembre, la programació del Rebost de Catalunya continuarà amb una activitat centrada en els productes líquids d’origen, amb la participació de productors lleidatans vinculats a les aigües, els sucs i les infusions.
Una representació de productors de tot el territori
Gust de Lleida comptarà amb set productors presents durant els tres dies de fira, als quals se sumaran altres empreses i cooperatives que participaran en activitats gastronòmiques i espais de promoció. El saló també reunirà sis distintius d’origen i qualitat: les DOP Pera de Lleida, Les Garrigues, Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya i Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DO Costers del Segre i la IGP Torró d’Agramunt.
La participació territorial es completarà amb representants de nou comarques: les Garrigues, el Pallars Jussà, la Noguera, el Segrià, la Segarra, el Pla d’Urgell, el Solsonès, l’Urgell, i el Conselh Generau d’Aran, que donaran a conèixer productes i iniciatives agroalimentàries dels seus municipis.
Aquesta presència conjunta permetrà mostrar la diversitat del sector agroalimentari lleidatà i oferir als productors un espai per establir contactes comercials, ampliar mercats i acostar els seus productes al món de la restauració. La participació de Gust de Lleida es complementarà amb diferents programes de ràdio i televisió per ampliar la difusió dels productes, els productors i les activitats desenvolupades durant el saló.


