– Premi al millor Macabeu pel vi Saó Blanc 2023 del celler Mas Blanch i Jové
– Celler Matallonga guanya la distinció a la millor iniciativa sostenible 2025
Purgatori 2022 és el guanyador del IV Concurs de Vins de la DO Costers del Segre. Aquest vi negre ecològic, del celler Purgatori de Família Torres, ha seduït el jurat d’aquesta edició, format per una trentena de sommeliers, que l’ha considerat el millor vi del certamen, ja que ha obtingut la puntuació més alta en totes les categories. Purgatori 2022 és un cupatge de garnatxa i gonfaus envellit entre 9 i 12 mesos en botes de roure francès, que presenta un color cirera bell amb reflexos granats, amb olor intens i sabor equilibrat. El veredicte es va donar a conèixer ahir al vespre en un acte a la Seu Vella en què van assistir representants dels 26 cellers de la denominació lleidatana que han presentat els seus vins al concurs. El Concurs l’organitza el Consell Regulador de la DO Costers del Segre, amb el suport del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida i la coordinació tècnica d’en Ramon Roset, director dels Premis Vinari.

Purgatori 2022 del celler Purgatori de Família Torres, millor vi del IV Concurs de Vins de la DO Costers del Segre
En relació amb el millor Macabeu, el premi ha estat pel Saó Blanc 2023 del celler Mas Blanch i Jové; un vi monovarietal de macabeu fermentat en bota de roure francès i amb una posterior criança de 6 mesos en les mateixes botes abans de l’embotellament.

Premi millor Macabeu, Saó Blanc 2023 del celler Mas Blanch i Jové
Pel que fa al guardó a la millor iniciativa sostenible 2025, aquest reconeixement s’ha concedit al celler Matallonga de Fulleda que produeix vins ecològics amb una mínima intervenció, seguint el calendari lunar i utilitzant llevats autòctons provinents de les vinyes.

Celler Matallonga, Premi millor iniciativa sostenible 2025
Vins Blancs: Joves i Criança
En la categoria de Blancs Joves, el vi Quim 2025 de Vinya Els Vilars s’ha endut la Medalla d’Or. La Plata ha estat pel vi Xirivino 2024 del celler Mas d’En Roy i el Bronze, pel vi Maixant 2024 del celler Matallonga. Pel que fa als vins Blancs amb Criança, Medalla d’Or pel vi Saó Blanc 2023 de Mas Blanch i Jové; Medalla de Plata pel vi Gran Reserva Blanc 2020 del celler Castell del Remei i Medalla de Bronze pel vi Turons de la Pleta 2023 de Raimat.
Vins Rosats
El Saó Rosat 2024 del celler Mas Blanch i Jové ha estat distingit amb la Medalla d’Or. La Plata en aquesta categoria ha estat pel vi Vola Vola Papallona Rosat 2023, del celler Mas Ramoneda. Finalment, el Bronze ha caigut en el vi 3 Setmanes 2025 del celler Carviresa.
Vins Escumosos
L’Escumós Dena 2010, del celler Analec, és la Medalla d’Or d’aquesta categoria. La Medalla de Plata ha estat pel Siós Brut Rosé 2023 del celler Costers de Sió i, el Bronze per L’Olivera Reserva 2023 del celler L’Olivera.
Vins Negres: Joves, Criança i Guarda
En categoria Negres Joves, la Medalla d’Or i la de Plata és per dos vins del Cérvoles Celler. L’Or pel vi Colors de les Garrigues 2024 i la Plata, pel vi Garnatxa de Cérvoles 2024. La Medalla de Bronze és pel vi del celler Castell del Remei, Alts del Castell 2024.
En relació amb la categoria Vins Negres de Criança, la Medalla d’Or és pel Purgatori 2022 del celler Purgatori de Família Torres; la Plata pel vi Tros de Tossal 2022 del Cérvoles Celler i, finalment, la Medalla de Bronze ha estat concedida ex aequo al vi Naltres 2023, del celler L’Olivera i al vi Siós Cau del Gat 2023, del celler Costers del Sió que han empatat a punts.
Pel que fa als Vins Negres de Guarda, nova categoria d’aquesta quarta edició del concurs, Cérvoles Celler amb el vi Estrats 2019 obté la Medalla d’Or. La Plata és pel vi La Llena 2021, del celler Clos Pons i, finalment, el vi Raimat El Molí 2021 del celler Raimat, rep la medalla de Bronze en aquesta categoria.





