Els vins del Pallars de Núria Bigorra, protagonistes a d’vines

Comparteix:

Picture of Como Pomona

Como Pomona

image0

Terrer de Pallars visita L’Espurna en la tercera etapa d’aquesta edició

L’enòloga i vinyerona Núria Bigorra del celler Terrer de Pallars de Figuerola d’Orcau va protagonitzar ahir divendres, dia 20 de març, la tercera etapa dels maridatges que acull el restaurant L’Espurna en el marc de la campanya “d’vines” 2026 que vol promocionar i donar visibilitat a la dona de la vinya i el vi de Lleida.

Royal de muscles, espàrrecs blancs, pera a la brasa i algues, maridats amb el vi de garnatxa blanca i macabeu La Presumida del Pallars 2025; i Cansalada del coll rostida amb romesco, calçots i la seva cendra, que va fer harmonia amb el vi negre El Presumit del Pallars 2024, cupatge de syrah i garnatxa negra, van ser els entrants de la nit.

De peix, l’equip del xef Jesús Gimena va optar per la Ventresca de tonyina vermella a la brasa, amb pesolets i maduixes que Bigorra acompanyar amb el monovarietal de sauvignon blanc Conca d’Orcau 2023.

El Conca de Tremp negre 2023, cupatge de pinot noir, syrah i cabernet sauvignon i una criança de divuit mesos en roure, va fer tàndem amb una Galta de porc estofada amb múrgoles a la catalana i praliné de pinyons.

La sorpresa de la nit va ser les postres Poma de Lleida amb mató del Cadí, taronja, mel i safrà; amb la qual el cap de cuina de l’Espurna, Nil Albert, va guanyar el concurs Joves Cuiners Àngel Moncusí 2026. Un final dolç que es va degustar amb la Ratafia de vi blanc que Núria Bigorra elabora com un licor de nous tendres i plantes aromàtiques.

La consultora enogastronòmica Como Pomona organitzadora la campanya “d’vines” amb el suport de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) de la Generalitat de Catalunya, la Denominació d’Origen Costers del Segre, l’Ajuntament de Lleida i l’Àrea d’Igualtat de la Diputació de Lleida. I compta amb la col·laboració de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida i l’Associació Tastavins de Juneda. L’activitat està adherida al programa Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Comparteix:

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats

Como Pomona
Visió general de privadesa

Aquest lloc web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al vostre navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu al nostre lloc web i ajudar el nostre equip a entendre quines seccions del lloc web trobeu més interessants i útils.